سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

عشق یار

 
 

 
 
 

پیوند های روزانه

موتور جستجوی شیعه

اخبار روزانه

طرح گل نرگس

 

خبرنامه

   
 
 

امکانات جانبی

پیام‌رسان
نقشه سایت
اوقات شرعی
RSS 2.0

 

 

دانشنامه مهدویت

لوگو دوستان

 

آمار وبلاگ

کل بازدید : 221163
بازدید امروز :3
بازدید دیروز : 3
تعداد کل پست ها : 130

 

السلام علیک یا مسلم بن عقیل(ع)

 السلام علیک یا اباعبدالله(ع) و علی الارواح التی حلت بفنائک... و سلام بر تو ای مسلم ابن عقیل(ع)، سلام بر تو ای سفیر مظلوم خون خدا.

پدرت عقیل گفته بود، برای حسین (ع) چنان باش که علی (ع) برای پیامبر بود. تن تو، زره حسین باید باشد و تو در تمام سال های زندگی‌ات آن‌چنان بودی که پدر خواست. از کوفه پیک‌ها می‌رسد، نامه‌نگاران برای حسین دعوت نامه می‌نویسند و هر روز خورجین‌هایی تازه می‌آورند.

می‌نویسند: بیا که شمشیرهای قیام از نیام برآوریم و در رکاب تو جان‌فشانی کنیم.

 نوشته‌اند: العجل، ثُم العجل و السلام. امام تو را خوانده است، مسلم. می‌گویند سفیر کوفه باید باشی. مسلم، چه عزیزی که امین حسین می‌شوی. امین پسر امین الله. امام نامه را به دستت می‌سپارد. دستانت را می‌فشارد و رهسپار کوفه‌ات می‌کند.

اینک به کوفه رسیده‌ای. انبوه انبوه مردم به استقبالت آمده‌اند و با تو بیعت می‌کنند. یزید، عبیدالله ابن زیاد را که حاکم بصره است به حکمرانی کوفه برمی‌گزیند. عبیدالله پس از ورود به کوفه در مسجد خطبه می‌خواند ترس و وحشت بر قلب‌ها نشسته است. می‌گوید سرِ هر سر دسته‌ای که سرکشان را در قبیله‌ خود نگه دارد بر در خانه‌اش آویخته می‌شود.

دیگر بار عبیدالله مردم را تهدید می‌کند و تو قیام می‌کنی و شعار می‌دهی، یا منصور امِت امِت و عبیدالله فریاد می زند: یا خیل الله اِرکبی. هیچ کس پاسخش نمی‌گوید. عبیدالله است و سی نگهبان و چند تن از اشراف و تو هستی با چهار هزار تن گرد آمده در مسجد و بازار.

باب نیرنگ باز می‌شود، و همه تهدید می‌شوند که از تیغ لشکر شام در امان نخواهند بود مگر این‌که زیر پرچم امان قرار گیرند. تهدیدها کارگر می‌افتد. زنان به هراس و گریه‌کنان می‌آیند و همسرانشان را می‌خوانند که برویم.

  اینک دوشنبه هشتم ذی‌الحجه و یوم الترویه است و تو در جمعی کم‌تر از پانصد تن در خشک‌سالی ایمان ایستاده‌ای. تهدیدها هولناک‌تر می‌شوند.

به مسجد می‌روی. هیچ کس نیست. برمی‌گردی همراهانت را شماره می‌کنی. کم از صد نفرند. شگفتا چه شده است. اذان می‌گویی. تنها سی تن مانده‌اند. نماز مغرب تمام می‌شود به سجده می‌روی و برمی‌خیزی و واپس می‌نگری ده تن مانده‌اند. از مسجد بیرون می‌روی هنوز ده تن با تواند. به خم کوچه می‌رسی، دیگر بار می‌نگری. ده تن رفته‌اند. تنهای تنها گام می‌زنی. هیچ کس نیست تا حتی راه را به تو نشان دهد، «طوعه» زن دوست دار اهل بیت در به رویت می‌‌گشاید و تا می‌گویی مسلمی تو را به اندرون خانه‌اش راه می‌دهد و تو غریبانه مشغول نماز عشاء می‌شوی.

مسلم، این آخرین شب حضور تو در کوفه مکر و خدعه است. به صبح می‌رسی. از نماز صبح فارغ می‌شوی کوچه پر است از مأموران عبیدالله. زره می‌پوشی و شمشیر به کف از خانه بیرون می‌زنی، سه بار می جنگی و انبوه حمله‌وران را عقب می‌رانی.

زیر باران سنگ و چوب و آتش ایستاده‌ای. ناگهان، سنگینی تیغ را بر لبانت حس می‌کنی. نیزه‌ای از پشت بر کمرت می‌نشیند. می‌افتی و برمی‌خیزی. دستگیرت می‌کنند و به دارالاماره‌ات می‌برند. سه شنبه نهم ذی‌الحجه است. حسین تو در راه است و تو بر پشت بام قصر کوفه، دو رکعت نماز می‌خوانی. چهارشنبه عید قربان است و تو پیشاهنگ قربانیان، شمشیر بکر بالا می‌رود. ضربه را می‌نوازد.  «انالله و انا الیه راجعون»
 
سرت، نخستین هدیه کوفه به شام است و تنت از پشت بام در میان بازار کفّاشان رها می‌شود. فردا پیکر تو را وارونه بر دار خواهند کرد. سلامت باد که پیشاهنگ شهادت و شهیدان نهضت حسینی.

 

 

نقل از تابناک



سه شنبه 89 آبان 25 | نظر

 

یا علی



چهارشنبه 88 شهریور 18 | نظر

 

رمضان کریم



شنبه 88 مرداد 31 | نظر

 

دکتر احمدی نژاد یکتا حریف استکبار

رییس‌جمهور منتخب و عزیز در پیامی با قدردانی از بیانات راهگشا و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در صحنه عظیم و حماسی نماز جمعه، بر پیگیری قاطعانه مواضع ایشان از سوی دولت تأکید کرد.
  

رییس‌جمهور در پیامی با قدردانی از بیانات راهگشا و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در صحنه عظیم و حماسی نماز جمعه، بر پیگیری قاطعانه مواضع ایشان از سوی دولت تأکید کرد.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی ستاد هماهنگی حمایت های مردمی دکتر احمدی نژاد"، متن کامل پیام دکتر محمود احمدی‌نژاد بدین شرح است:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی
با عرض سلام و تحیت، به عنوان فرزند کوچک و خادم برگزیده ملت بزرگ ایران بر خود لازم می‌دانم که از حسن تصمیم و حضور تاریخی آن رهبر فرزانه در صحنه عظیم و حماسی نماز جمعه تهران و ایراد بیانات راهگشا و اعلام مقتدرانه مواضع بر حق مردم در موضوعات مهم روز صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم.
بدون تردید پرچم عزت و هوشیاری ملت ایران که حضرتعالی با اقتدار آن را در برابر مستکبران برافراشتید و خط روشن همدلی، وحدت و عزت ملی، ترجیح منافع ملی برخواسته‌های شخصی و گروهی، برخورد قانونی، مستمر و ریشه‌ای با زیاده‌خواهی‌ها و امتیازجویی‌ها و مفاسد اقتصادی، اجرای بی‌ملاحظه و قاطع عدالت، اعتماد متقابل و عمیق و بی‌نظیر مردم و دولت، سازماندهی اراده جمعی برای رفع مشکلات و تعالی و پیشرفت تمام کشور و پافشاری بر اخلاق و ارزش‌های ایمانی در مناسبات اجتماعی، همه و همه خواست عموم مردم عزیز بود که در کلام قاطع جنابعالی در فضای تشنه جامعه جاری شد. این چشم‌انداز درخشان فردای میهن اسلامی است که به فضل الهی با قاطعیت و تدبیر از ناحیه دولت پیگیری خواهد شد.
اینجانب ضمن تقدیر مجدد از جنابعالی، همگان را به رهروی در این مسیر نورانی که راه خدشه ناپذیر ملت انقلابی و آرمانی است دعوت می‌نمایم. دولت دست همه خدمتگزاران و علاقمندان به عزت ایران را به گرمی می‌فشارد. از خداوند منان سلامتی و طول عمر حضرتعالی و سربلندی، رفاه و آسایش هر چه بیشتر ملت خداجوی ایران را مسألت دارم.

منبع:http://dolateyar.ir/view-500.html

  


دوشنبه 88 تیر 1 | نظر بدهید

 

انا لله و انا الیه راجعون

انا لله و انا الیه راجعون

 

روح ملکوتی اُسوه عارفان ، عالم ربانی ، فقیه صمدانی و مرجع تقلید شیعیان جهان حضرت آیة الله العظمی محمد تقی بهجت « رحمة الله علیه » به ملکوت اعلی پیوست ، این مصیبت عظمی را به ولی الله الاعظم  « عجل الله تعالی فرجه الشریف »  و عموم شیعیان جهان تسلیت عرض می کنیم .



دوشنبه 88 اردیبهشت 28 | نظر بدهید

 

میلاد مولود

میلاد مولود کعبه بر تمامی شیعیان جهان مبارک باد



چهارشنبه 87 تیر 26 | نظر بدهید

 

درد و دل

آقا جان سلام

می دونم این مطلب رو میخونی یعنی اگه هم نخونی از دل ما آگاهی

آقا جون چطور این مطلب رو بگم

دلم خیلی گرفته

بعضی وقتا وقتی یاد مصیبت هایی که برای خاندان شما اتفاق افتاده گریه میکنم و بعد از گریه یه کم آروم میشم.

آقا جون همانطوری که اطلاع دارین یه عموی پیر دارم که دو تا پسر داشت که یکی از اونها که پسر خیلی گلی هم بود هفته پیش طی تصادف ماشین مرحوم شد.

هر وقت یادش می افتم ناراحت میشم آخه عموی من خیلی به این پسر دلبسته بود.

الان هم خیلی بی تابی میکنه .

راستی میدونین که پسرعموم 30 سالش بود و یه دختر سه ساله داره و اون راننده ای که بهش زده خودش زنده است.

نمیدونم عذاب وجدان بهش اجازه زندگی میده یا نه ؟؟؟؟  آیا در اون دنیا میتونه جواب دختر سه ساله و پدر و مادر پیر این پسر رو بده؟؟؟؟

آقا جون ازت التماس دعا دارم

از خدا بخواه صبر جمیلی به این پدر و مادر عنایت کنه .........واقعا تحمل این واقعه سخته.........شما خودتون میدونین.

آقا جون پسر عموی ما رو هم دعا کن.



دوشنبه 87 خرداد 27 | نظر

 

مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin